טכנולוגית המציאות המדומה באה לעזרת הקשישים

שתפו את הפוסט!

כולם יודעים שטכנולוגית המציאות המדומה משגעת את הדור הצעיר. ממשחקים ועד לאולמות הקולנוע הקרובים אליכם, זה בכל מקום.

ברגע שאתם חובשים את משקפי המציאות המדומה אתם "משתגרים" לעולם עם המשחקים האהובים עליכם. אבל האם אי פעם חשבתם שטכנולוגית המציאות המדומה יכולה לעזור לקשישים?

התשובה היא חד משמעית כן!

קשישים כיום, כאשר מי שמוגדר בדרך כלל בתור קשיש הינו מגיל 65 ומעלה, משתמשים בטכנולוגית המציאות המדומה, וזה מהווה להם, יחד עם הסמרטפונים שלהם סוג של חברים חדשים. 

מציאות מדומה בשביל מנוחה ואסקפיזם

A picture containing person

Description automatically generated

וירג'יניה אנדרליני בת ה 103 היא הקליינטית ה"צעירה" הראשונה של תוכנית המציאות המדומה לקשישים של ד"ר סוניה קים. בחיים האמיתיים וירג'יניה יושבת על ספה בביתה בסן פרנסיסקו, אבל אחרי שהיא שמה את משקפי המציאות המדומה היא נמצאת בחוף בהוואי, שם השמש שוקעת, צבעים מכל צבעי הקשת מרקדים על הגלים, והחול נוצץ.
כשהמציאות המדומה שהאדם חווה היא עולם שונה לחלוטין זה יכול לעזור לו לקחת הפסקה מעולם המציאות שלו שברוב הימים די משעמם. אנשים בקבוצת הגיל הזו לא יכולים כל כך לצאת מהבית, דבר אשר יכול לגרום לחרדה וכאב. מציאות מדומה יכולה לספק בריחה מזה ויכולה לקחת אותם לעולם שונה לחלוטין שיכול לגרום להם לשמוח.

מציאות מדומה לשם אימון גופני ופיזיותרפיה

A picture containing person, indoor, posing

Description automatically generated

אנחנו לא מצפים מקשישים לנסוע באופניים בכבישים ולעשות פעילות גופנית בחדר הכושר למשך שעות, אבל אימון למוח זה האימון היחידי שהם צריכים. אוניברסיטה בדנמרק הובילה תכנית לקשישים בה הם סיפקו להם את חווית האימון הגופנית באופן דיגיטלי. ביקשו מהם לפדל באופני כושר ומולם היו מסכי טלוויזיה. כשהם פידלו הם ראו נופים עוצרי נשימה על המסכים. הם יכלו לשלוט במהירות התזוזה של הנוף באמצעות הפדלים של האופניים. עם הזמן המשתתפים פידלו מהר יותר ויותר. המשתתפים בתוכנית ביקשו שהתוכנית תהיה קבועה.

מציאות מדומה לחיזוק קשרים חברתיים

A group of people sitting in a room

Description automatically generated with low confidence

אנשים קשישים לפעמים חווים בדידות בעקבות מוות של בן\בת זוג, ולעיתים בעקבות זאת הם חווים לחץ מנטלי ודכאון. לא תמיד הם יכולים לצאת מהבית ולרכוש חברים חדשים. ופה המציאות המדומה נכנסת לתמונה. מציאות מדומה מציעה למשתמשים לתקשר עם חברים דרך המדיה החברתית, ושם הם יכולים ליצור קשר עם אנשים חדשים ולצאת להרפתקאות יחד. בעזרת המציאות המדומה הם יכולים להנגיש את עצמם לחברה דרך הרשתות החברתיות ולהתגבר על מחסום הגיל.

אומרים שקשישים הם כמו ילדים. הטכנולוגיות החדשות והגאדג'טים מנסים לעזור לקשישים עם הבעיות שהם חווים, אבל שום דבר לא יכול להחליף אינטראקציה אנושית אמיתית.

מציאות מדומה היא אלטרנטיבה מצוינת לאלו שאינם יכולים לצאת ולתקשר עם העולם החיצוני.

כתבות נוספות בבלוג:

small_c_popup.png

צרו איתנו קשר

יש לך שאלה? נשמח לשמוע ממך, שלח לנו הודעה ואנחנו נגיב בהקדם האפשרי

small_c_popup.png

מבצע לאור המצב!

יש ברשותכם משקפיי VR? הצטרפו למסלול Light החל מ400 ש"ח לחודש בלבד. השאירו פרטים ואחד ונציגנו יחזור אליכם